ZAPRASZAMY RODZICÓW NA ZEBRANIA I KONSULTACJE

We wtorek 14 maja 2019 r. zapraszamy:

- o godz. 16:00 rodziców klas 8 na prelekcję nt. szczepień profilaktycznych w ramach programu „Chronię życie przed rakiem” (sala 204),

- o godz. 16:00 rodziców klas 6, 7 i 3 gimnazjalnych z SP3 na prelekcję nt. substancji psychoaktywnych i ich wpływu na dzieci (sala 113),

- o godz. 16:30  na spotkania z wychowawcami klas 6, 7, 8 i 3 gimnazjalnych SP3 i klas 7-8 SP1,

- w godz. 17:00 – 18:00  odbędą się konsultacje z nauczycielami klas 6,7, 8 i gimnazjalnych z SP3 oraz klas 7 i 8 z SP1.

 

Miejsce spotkań klas z wychowawcami w dniu 14.05.2019, godz. 16:30

KLASA

WYCHOWAWCA

Sala

6 a

Marcin Janiszewski

111

6 b

Jolanta Baran

216 (biblioteka)

6 c

Sylwia Juszczak

112

6 d

Joanna Kochman

19

 

7 a

Marzanna Michna

116

7 b

Amelia Grodecka

102

7 c

Bożena Musiał

211

 

7 a1

Magdalena Konarska

6, godz. 15:30

7 b1

Dorota Paszkiewicz

115

7 d1

Justyna Babiak-Tutko

16

 

8 a1

Joanna Glapińska

207

8 b1

Janina Robak

202

8 c1

Rafał Kajak

Inny termin: 21.05

8 d1

Katarzyna Pieńko

Inny termin: 21.05

 

 

 

8 a

Joanna Dydak

103

8 b

Marzena Lamla

110

8 c

Emilia Mucha

Dorota Doskocz

11

8 d

Dorota Kędzierska-Grudzień

13

8 e

Agnieszka Klasowska

12

 

 

 

3 a

Aneta Stefaniak

Sebastian Rudnicki

8

3 b

Izabela Flisiewicz
Beata Auguścik

208

3 c

Iwona Olszak-Biniek

203

3 d

Monika Szybalska

Maciej Juszczak

209

3 e

Karolina Gołdyn

6

 

Konsultacje dla rodziców w godz. 17:00 – 18:00

 

Lp.

Nazwisko i imię nauczyciela

Sala

Lp.

Nazwisko i imię nauczyciela

Sala

1

Auguścik Beata

117

31.

Szybalska Monika

209

2

Baran Jolanta

118

32.

Wieczorkowska Anna

120

3

Dobosz Magdalena

9

33.

Pieńko Katarzyna

212

4

Doskocz Dorota,

11

34.

Paszkiewicz Dorota

212

5.

Dydak Joanna

20

35.

Wach Grzegorz

6

6

Flisiewicz Izabela

208

36.

Marcin Zarzycki

106

7.

Mucha Emilia

n-l nieob.

37.

Hanke Marzena

6

8.

Glapińska Joanna

207

38.

Kaluta Marcin

16

9.

Gołdyn Karolina

10

39.

Konarska Magdalena

6

10

Grodecka Amelia

102

40.

Szober Marta

pokój naucz. 108

11.

Janiszewski Marcin

111

41.

Sznajdrowicz Natalia

pokój naucz. 108

12

Juszczak Maciej

112

42.

Justyna Babiak-Tutko

pokój naucz. 108

13.

Juszczak Sylwia

119

43.

Kurzawińska Małgorzata

103

14

Kajak Rafał

n-l nieob.

44.

Salbierz Małgorzata

103

15.

Kąca Joanna

07

45.

Ewelina Róg

Klub „Sezam”

16

Kocaj Edyta

Biblioteka

46.

Skalik Przemysław

Klub „Sezam”

17

Klasowska Agnieszka

12

47.

Czarnik Marek

Klub „Sezam”

18.

Lamla Marzena

110

48.

Rudnicki Sebastian

pokój n-li wych-fiz.

19.

Kochman Joanna

19

49.

Grzesik Ewa

pokój n-li wych-fiz.

20

Kowalska Aleksandra

114

50.

Szadyko Paweł

pokój n-li wych-fiz.

21

Korniłowicz Henryk

115

51.

Adamczyk Marzena

pokój n-li wych-fiz.

22.

Królikowski Robert

104

52.

Kowalska Teresa

pokój n-li wych-fiz.

23.

Kędzierska-Grudzień Dorota

13

53.

Wojciech-Pierzchała Dorota

pokój n-li wych-fiz.

24.

Olszak-Biniek Iwona

203

54.

Rynio Damian

pokój n-li wych-fiz.

25.

Michna Marzanna

116

55.

Liberski Włodzimierz

8

26.

Musiał Bożena

211

56.

Rudnicka Marlena

201

27.

Stefaniak Aneta

213

57.

Niklasińska Małgorzata

107

28.

Piękoś Anna

16

58.

Wojcińska Justyna

101

29.

Uryga Marcin

16

59.

Wrzos Jolanta

105

3

Robak Janina

202

60.

   

Gra terenowa i inne atrakcje dla czwartoklasistów.

8 maja w naszej szkole w budynku przy ul. Ociosowej dla uczniów klas czwartych przygotowano „Szkolny Ekobieg”. Pani wicedyrektor Jolanta Wrzos przywitała gości i przedstawiła zasady gry terenowej. Uczniowie zostali podzieleni na grupy, którymi opiekowali się starsi koledzy z klas gimnazjalnych. Zadania rozwiązywano w różnych miejscach szkoły i na terenach zielonych wokół budynku. M.in. dzieci szukały drzew z wykorzystaniem kierunków, układały ekologiczne puzle, szukały organizmów ukrytych pod mikroskopem, poznały różne sposoby sterowania robotami. Kolejnym punktem wizyty było spotkanie w sali audiowizualnej, gdzie o tym, co ciekawego dzieje się w szkole opowiedzieli przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego. Czwartoklasiści obejrzeli też filmy z zajęciami tanecznymi i sportowymi prowadzonymi przez zawodników z klubów sportowych w ramach „Lekcji z mistrzem”. Na koniec dzieci sprawdziły swoją wiedzyę o szkole i ekologii w multimedialnym teście z wykorzystaniem iPadów, dla zwycięzców były nagrody, a rywalizacja wzbudziła sporo emocji. 
Ekobieg i inne atrakcje pomogli zorganizować uczniowie klas gimnazjalnych z IIIA, IIIC i przedstawiciele SU pod opieką nauczycielek: Iwony Olszak-Biniek, Aleksandry Kowalskiej, Edyty Kocaj.

JW

Historia jest pojęciem niezwykle obszernym. Zawiera w sobie bowiem miliardy przeżytych chwil, odzwierciedlających warunki, jakie reprezentowała sobą tamtejsza rzeczywistość. Historią możemy nazwać wojnę, bitwę, manifestację i politykę ubiegłych wieków. Historia to nietypowa jednostka czasu. Lecz interesujące w danej chwili jest pytanie, czy ktoś kiedykolwiek próbował nazwać historią uczucia? Przez te miliony lat ludzie uczyli się funkcjonować w społeczeństwie i rozwijać potencjał życia codziennego. Lecz w istocie właśnie ci ludzie, kształtując samych siebie, ucząc się emocji, być może nie zdając sobie z tego sprawy, kształtowali również nas, dzisiejszych właścicieli historii współczesnej. Budowali swoje międzyludzkie relacje na tak kruchych fundamentach, jakimi są właśnie uczucia. Niejednokrotnie z tych relacji wykwitł piękny kwiat. Czasami jednak doprowadzały do niebywałych w swych skutkach katastrof. Uczucia potrafiły zgubić człowieka, do tego stopnia, w którym podejmował się on okrutnych zamiarów, których skutkami była śmierć. Miliony ludzi poświęcało swoje życie w imię dobra i honoru, zapisując tym samym niezwykły rozdział w wielkiej księdze historii, którą dziś możemy wspólnie czytać. I to właśnie dziś, my, jako spadkobiercy historii, jesteśmy odpowiedzialni za jej właściwe upamiętnienie. Międzynarodowy Marsz Żywych, który odbył się 2 maja 2019 roku był niesamowitym przykładem upamiętnienia historii w niezwykły sposób, bowiem za pomocą uczuć. 2 maja 2019 roku o godzinie 04:50 nad ranem, 25 uczniów z naszej szkoły wraz z Panią Dorotą Doskocz i Panią Joanną Dydak wyruszyli z Polkowic w kierunku Oświęcimia. Na miejsce dotarliśmy ok. godziny 11:00. Zostaliśmy bardzo miło przywitani, ponieważ zaraz przy wejściu czekał na nas transparent z napisem "Say no to Antisemitism", który nawiązywał do głównego motywu, dla którego postanowiliśmy pojechać na Marsz. Zanim rozpoczęło się oficjalne formowanie grup do Marszu, zwiedzaliśmy obóz Auschwitz. Było to miejsce, które każdemu z nas uświadomiło okrucieństwo czasów wojny oraz nakłoniło do chwili zadumy. Z czasem pojawiało się coraz to więcej grup młodzieży. Witaliśmy się z mieszkańcami Izraela, Meksyku, USA, Kanady, Panamy, Argentyny, Ukrainy, Japonii, Korei Południowej, a nawet Australii. To niesamowite, że na co dzień jesteśmy oddaleni od siebie o tysiące kilometrów, a dziś mogliśmy uściskać się i razem dumnie kroczyć w Marszu Żywych. O 14:00 ruszył Marsz. Nad naszymi głowami zawisły dziesiątki pięknych flag Izraela i Polski. Śpiewaliśmy razem i cieszyliśmy się wspaniałymi chwilami, które pozostaną w naszej pamięci już na zawsze. Cieszyliśmy się, ponieważ mieliśmy szansę kroczyć jako Żywi, dla Tych, którzy, poświęcili swe życie wcześniej, aby być dziś Żywymi w naszej pamięci. Przeszliśmy około 3,5 km i dotarliśmy do obozu w Brzezince. Tam na wejściu przywitała nas wspaniała grupa z Korei Południowej, która swoim śpiewem i serdecznością jeszcze bardziej uświetniła nasze wspomnienia. Po wejściu do obozu, wielu z nas się wzruszyło. Na torach położone były tysiące drewnianych tabliczek należących do młodzieży, która postanowiła przyjechać na Marsz. Były na nich wypisane niezwykłe, prywatne, lecz zaskakujące swym pięknem słowa. Na scenie mogliśmy usłyszeć niesamowite wypowiedzi wybitnych jednostek. Przed samą sceną usiadło mnóstwo uczestników Marszu, tworząc tym samym niezwykłą, niebieską falę wspaniałych ludzi, którzy postanowili się dziś w tym miejscu pojawić. Całe to wydarzenie podsumowujemy następująco: niepowtarzalne doświadczenie. Przez całe swoje życie nie doświadczyliśmy czegoś równie niebywałego. 2 maja na Międzynarodowym Marszy Żywych mieliśmy zaszczyt obcować z niezwykłymi osobowościami, które pragnęły rozprzestrzeniać dobro, walczyć z okrutnymi zachowaniem i szerzyć te właściwe. W życiu już nie raz się wzruszaliśmy. Lecz tego konkretnego dnia, wzruszyliśmy się dzięki ludziom. Dzięki fali cudownych emocji, które w nich tkwią. Dzięki ich dobru. Dzięki rozmowom. Dzięki wspaniałej nauce, jaką szerzą. A jest nią upamiętnianie historii w przepiękny sposób. Bowiem tego dnia to Żywi upamiętniali Tych, którzy są i będą Żywi w naszej pamięci już na zawsze. Nasz udział w Marszu Żywych było jednym z punktów realizacji projektu edukacyjnego „Od holokaustu do żywej nadziei, który wspiera Gmina Polkowice.

W ramach ogólnopolskiego projektu „I co z tym światem?” organizowanym przez Fundację „Anioły Kultury” w Warszawie, 06.05.2019 r. dziesięć osób z naszej szkoły udało się na Politechnikę Wrocławską, na wydział architektury, aby spotkać się z Honorowym Konsulem RP w Jerozolimie - Panem Zeevem Baranem. Pan Zeev, który z wykształcenia jest architektem, przedstawił nam bardzo ciekawy wykład pt. „Tajemnice Jerozolimy”. Zabrał nas w wirtualną podróż po Mieście Wielkiego Króla  i opowiadał nam o sposobie budowania w Izraelu oraz o najciekawszych miejscach w samej Jerozolimie. Dzięki temu spotkaniu mogliśmy dowiedzieć się wiele o izraelskiej architekturze oraz o historii tego kraju. To spotkanie zdecydowanie przygotowało nas na wyjazd do Izraela, który odbędzie się na początku czerwca. Przy tej okazji promowaliśmy nie tylko nasza szkołę, ale także Gminę Polkowice. Działania projektu „I co z tym światem?” to jeden z punktów naszego projektu „Od holokaustu do żywej nadziei ” z edukacji humanitarnej i działań Klubu Wolontariatu realizowanego od września do czerwca.

W dniu 6 maja odbyła się akcja ,,Hojny Królik", którą przeprowadził Klub Uczniowski ,,Sezam”, w ramach udziału w międzynarodowym projekcie The Giving Bunny Project. Króliczki czekały na Was w różnych zakątkach szkoły. Serdecznie dziękujemy za zaangażowanie wszystkim, którzy przyczynili się do ich powstania. Na zdjęciach możecie zobaczyć nasze maskotki.

Jeżeli chcecie wiedzieć więcej na temat akcji lub zamierzacie uszyć własnego królika, zapraszamy do Klubu.